Náš nástroj pro správu vašeho oprávnění, které jste nám udělili, abychom mohli používat soubory cookie, je dočasně offline. Některé funkce vyžadující váš souhlas s používáním souborů cookie proto mohou chybět.
SPOTŘEBA & EMISE.
BMW EfficientDynamics: Detailní informace o metodách měření spotřeby paliva a emisí CO₂, stejně jako o technologiích používaných ve vznětových motorech.
Spotřeba paliva a emise CO2 nových vozů jsou vykazovány standardizovanou metodou měření. V září 2018 byl dříve používaný předpis New European Driving Cycle (NEDC) nahrazen realističtější měřicí metodou WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Dále ji rozšiřuje test RDE (Real Driving Emissions) vyhodnocující množství škodlivin vypouštěných přímo při jízdě na silnici. V budoucnu tyto nové metody měření zákazníkům umožní lépe odhadnout spotřebu jejich vozu. Na této stránce můžete získat užitečné informace o účinnosti vznětových motorů.
Spotřeba paliva a emise CO2 nových vozů jsou vykazovány standardizovanou metodou měření. V září 2018 byl dříve používaný předpis New European Driving Cycle (NEDC) nahrazen realističtější měřicí metodou WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure). Dále ji rozšiřuje test RDE (Real Driving Emissions) vyhodnocující množství škodlivin vypouštěných přímo při jízdě na silnici. V budoucnu tyto nové metody měření zákazníkům umožní lépe odhadnout spotřebu jejich vozu. Na této stránce můžete získat užitečné informace o účinnosti vznětových motorů.
5 FAKTŮ O METODĚ MĚŘENÍ WLTP.
- 01 Nová metodika měření spotřeby paliva WLTP má blíže reálným hodnotám.
- 02 Měření trvá delší dobu, probíhá ve vyšších rychlostech a s intenzivnější akcelerací.
- 03 Standardizované hodnoty spotřeby paliva nové metodiky měření jsou blíže reálným hodnotám.
- 04 Detaily přinášejí větší transparentnost při předvídání cen paliv.
- 05 Metodika měření WLTP se postupně implementuje od 1. září 2017.
POSTUP MĚŘENÍ PODLE WLTP.
Přesná metodika měření pro získání co možná nejreálnějších hodnot spotřeby paliva a emisí CO₂.
Metodika měření WLTP je založena na globálně shromážděných datech z reálné jízdy, což znamená, že naměřené hodnoty jsou reálnější. Mezi změny patří nově definované, výrazně přísnější podmínky testu a vyšší rychlosti, spolu s podstatně delší dobou trvání testu (30 místo 20 minut).
K přesnějšímu stanovení emisí CO2 je do metodiky měření zahrnuta jak standardní, tak i příplatková výbava vozu. Výsledkem budou dvě hodnoty pro každý model: nejnižší a nejvyšší možná standardní hodnota spotřeby paliva podle aerodynamiky, hmotnosti a valivého odporu. Díky WLTP bude možné lépe stanovit spotřebu paliva vozu a emise CO2. V případě konkrétní konfigurace bude individuální standardizovaná hodnota přímo uvedena. V případě konkrétní konfigurace bude individuální standardizovaná hodnota přímo uvedena. I při této metodice měření budou v reálném provozu stále možné odchylky. Každopádně spotřeba paliva a emise CO2 stále závisejí na různých faktorech, profilu trasy, klimatu a stylu jízdy. Vliv má také dopravní situace, aktuální zatížení nebo způsob používání klimatizace. Jedna věc je jistá: podmínky testování jsou realističtější než dříve, což znamená, že na papíře lze očekávat vyšší spotřebu paliva a hodnoty CO2 a u elektromobilů menší dojezd. To však nemá žádný nepříznivý vliv na skutečnou spotřebu paliva nebo dojezd. Kromě toho BMW Group s cílem snížení spotřeby a prodloužení dojezdu neustále pracuje na nových technologiích.
Všechny vozy BMW Group, které lze objednat v zemích EU28+, jsou schváleny v souladu s metodikou WLTP.
V Německu však legislativa nařizuje hodnoty naměřené metodikou WLTP zpočátku komunikovat spolu se zpětně přepočtenými hodnotami NEDC. Evropská komise za tímto účelem vyvinula korelační metodu, která bude stejně závazná pro všechny automobilky.
Tato fáze má přechod zjednodušit. Její trvání bude záviset na příslušných národních právních předpisech a bude tak v jednotlivých zemích různě dlouhé.
Od září 2018 jsou všichni výrobci automobilů povinni všechny vozy prodávané v EU, jakož i ve Švýcarsku, Turecku, Norsku, Lichtenštejnsku a Izraeli (EU28+), testovat v souladu s WLTP.
Od ledna 2021 budou muset všechny země, které přijmou právní předpisy EU pro registraci vozidel, vydávat a sdělovat hodnoty WLTP pro všechna vozidla.
VIDEO VYSVĚTLUJÍCÍ METODIKU WLTP.
Tato videa Vás informují o nejdůležitějších faktech metodiky měření WLTP.
SROVNÁNÍ WLTP A NEDC.
Zjistěte více informací o rozdílech mezi novou a starou metodou měření.
Metodika měření | NEDC | WLTP | |
---|---|---|---|
Doba trvání testu | 20 min | 30 min | |
Ujetá vzdálenost | 11 km | 23,2 km | |
Doba stání během testu | 25 % | 13 % | |
Fáze testu | Město, mimo město, (kombinace) | Nízká, Střední, Vysoká, Extra vysoká, (kombinovaná); (plus „Město“ pro elektrické a plug-in hybridní vozy) | |
Rychlost | Průměrná: 34 km/h Maximální: 120 km/h | Průměrná: 46,6 km/h Maximální: 131 km/h | |
Teplota při startu | 20–30 °C; Studený motor | 14 °C (testováno při 23 °C, korigováno na 14 °C) Studený motor | |
Volitelná výbava | Není bráno v potaz. | V úvahu jsou brány všechny prvky volitelné výbavy s vlivem na aerodynamiku, hmotnost a jízdní odpory. |
REÁLNÉ EMISE Z JÍZDY (RDE).
Reálné měření emisí znečišťujících látek při jízdě na silnici.
Od poloviny května 2016 jsou měření skutečných emisí z jízdy (RDE) povinná pro všechny výrobce automobilů v EU, stejně jako ve Švýcarsku, Turecku, Norsku, Lichtenštejnsku a Izraeli. Při těchto testech RDE jsou emise znečišťujících látek, jako jsou pevné částice a oxidy dusíku (NOx), měřeny přímo na silnici. Tato metoda určuje průměrné hodnoty emisí, které lze očekávat během každodenního ježdění.
BMW Group kvůli dalšímu snížení hodnot znečišťujících látek při každodenním ježdění používá ve svých vozech různé technologie pro snižování emisí ve výfukových plynech.
BMW BluePerformance například zajišťuje omezení emisí oxidů dusíku u vznětových motorů. S uvedením nové generace vznětových šestiválců je od roku 2020 zádržný katalyzátor umístěný blízko motoru nahrazen ještě účinnějším systémem SCR, situovaným rovněž blízko motoru. Výsledkem je další snížení emisí NOx, zejména při jízdě ve městě. Druhý SCR katalyzátor, umístěný jako dříve pod podlahou, poskytuje dodatečnou podporu a v závislosti na modelu má svůj vlastní dávkovací systém AdBlue.
BMW Group byla první automobilkou, která uvedla do sériové výroby kombinaci zádržného katalyzátoru NOx a SCR systému. Uvedení dvojitého dávkování AdBlue BMW opět nastavilo nové standardy v oblasti čištění výfukových plynů a snižování množství znečišťujících látek.
Kromě toho jsou od roku 2006 vozy se vznětovým motorem standardně vybaveny filtry snižujícími množství pevných částic. Také napříč všemi modely se u vozů se zážehovými motory používají speciální filtry pevných částic.
Od 01. 10. 2020 BMW vyrábí pouze vozidla splňující normu EU6d, což je tři měsíce před tím, než tato emisní norma vstoupila od 01. 01. 2021 v platnost. Na rozdíl od EU6c norma EU6d pro emise výfukových plynů nyní definuje i prahové mezní hodnoty pro množství pevných částic a oxidů dusíku v reálných testovacích cyklech RDE.
Schválení EU6d zaručuje, že Vaše vozidlo splňuje aktuálně nejpřísnější limitní hodnoty emisí EU.
MOTORY S TECHNOLOGIÍ BMW TWIN POWER TURBO.
Výkonné a efektivní: zážehové a vznětové motory BMW.
Inovativní zážehové a vznětové motory s technologií BMW TwinPower Turbo tvoří srdce každého BMW. Kombinují nejnovější systémy vstřikování, plně variabilní řízení výkonu a inovativní technologii přeplňování.
Zážehové motory BMW TwinPower Turbo.
Inovativní zážehový tříválec se svou mimořádnou kulturou běhu, čtyřválcový zážehový motor a řadový zážehový šestiválec BMW TwinPower Turbo, několikanásobný vítěz ankety Motor roku, nastavily nové standardy. Ve své nejnovější generaci se řada motorů BMW EfficientDynamics osvědčila ve srovnání s jejími předchůdci větší hospodárností, nižšími emisemi a posílenou výkonností.
Pro zvýšení efektivity a zlepšení dynamiky tento soubor inovativních technologií, který byl milníkem v rámci strategie BMW EfficientDynamics, kombinuje nejnovější technologie vstřikování, plně variabilní rozvod ventilů Valvetronic, jehož součástí je proměnné časování Double-VANOS, a inovativní technologie přeplňování. Výsledkem jsou výjimečně efektivní pohonné jednotky, které působivě dokreslují uznávanou odbornost BMW v oblasti motorů.
Vznětové motory BMW TwinPower Turbo.
U vznětových motorů BMW Twin Power Turbo se odráží systematické zavádění principu BMW EfficientDynamics: kombinace nejlepších hodnot hospodárnosti, výkonnosti a kultury projevu s nízkou spotřebou paliva. O jejich efektivitě a dynamice není pochyb. Současně však tříválcové diesely BMW TwinPower Turbo slouží jako ideální základní motorizace, inovativní čtyřválcové vznětové motory BMW TwinPower Turbo a obzvlášť výkonné šestiválcové jednotky BMW TwinPower Turbo odvádějí svou práci s pozoruhodně nízkými emisemi a třením. Proto je maximální radost z jízdy zaručena. Vznětové agregáty s lehkou hliníkovou konstrukcí z řady BMW EfficientDynamics mají turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek. Vstřikování paliva má na starosti nejnovější generace přímého vstřikování Common Rail.
DIESELOVÉ MOTORY BMW: PROGRESIVNÍ A EFEKTIVNÍ.
Vznětový motor je nejen důležitým motorem ekonomiky, ale také vysoce účinným pohonem. Zásluhou inovativní technologie vstřikování AdBlue (směs močoviny a vody) se dusíkaté emise moderních vozidel BMW se vznětovými motory blíží nule. Emise škodlivin dále snižuje dodatečné čištění výfukových plynů. Díky tomu je vznětový motor účinným hnacím systémem, zejména pro řidiče, kteří pravidelně překonávají dlouhé vzdálenosti. V rámci BMW Group procházejí všechny typy pohonu souběžně dalším vývojem a zdokonalováním.
CO BYSTE MĚLI VĚDĚT O VZNĚTOVÝCH MOTORECH.
Ať už jde o hospodárnost nebo efektivitu, existuje mnoho dobrých důvodů, které podporují moderní vznětové motory. Často však chybí fakta a základní informace. Využijte tento informativní přehled a udělejte si vlastní obrázek o vznětových motorech a emisích škodlivin.
Vznětový motor a životní prostředí.
EU a mnoho dalších zemí po celém světě se zavázalo výrazně snížit emise skleníkového plynu CO2. Vznětový motor hraje při dosahování tohoto cíle v oblasti klimatu důležitou roli: vozy se vznětovými motory z důvodu jejich nižší spotřeby paliva vykazují velmi dobrou CO2 stopu. Například vznětový motor, který splňuje normu Euro 6, produkuje přibližně o 15 % méně CO2 než srovnatelný vůz se zážehovým motorem. V této souvislosti vozy se vznětovým motorem za posledních 20 let v Evropě ušetřily přibližně 1 000 000 000 tun CO2. A díky filtrům pevných částic, které vozy BMW standardně používají od roku 2006, je podíl vozů se vznětovým motorem k produkci emisí pevných částic prakticky nulový.
Pevné částice a jejich filtry
Pevná částice je termín používaný pro všechny pevné látky rozptýlené ve vzduchu. Přírodními zdroji jsou eroze, jemné prachy, sopečné erupce a také pyl. Kromě silničního provozu zahrnují zdroje způsobené lidmi také leteckou a lodní dopravu a průmysl. Z pevných částic, které vytvořily automobily, připadá o přibližně 20 % méně na výfukové plyny než na opotřebení pneumatik a turbulencemi. Díky filtrům pevných částic, které BMW Group používá od roku 2006, neprodukují naše vozy téměř žádné další emise pevných částic generované motory.
Co přesně je CO₂?
Oxid uhličitý je skleníkový plyn, který vzniká například spalováním uhlí, nafty, benzinu, zemního plynu a dřeva. V přírodě hraje důležitou roli v metabolismu mnoha živých organismů a rostlin. CO2 navíc významně přispívá ke skleníkovému efektu, a tím ke změně klimatu. V EU je doprava odpovědná za méně než 30 % celkových emisí CO2, přičemž silniční doprava z toho představuje 72 %. Bez vznětových motorů, které mají díky nízké spotřebě paliva emise CO2 nižší než zážehové motory, by byly hodnoty CO2 výrazně vyšší.
Co NOx znamená?
NOx je souhrnný název pro oxidy dusíku, plynné oxidy dusíku (N). Příliš vysoké koncentrace NOx způsobují zatížení plic a mohou poškodit rostliny. Oxidy dusíku vznikají při vysokoteplotním spalování paliv, ale také uhlí, ropy, dřeva a odpadu. Mezi roky 1990 a 2017 byly emise NOx způsobované silniční dopravou sníženy o více než 60 %. V důsledku toho činil v roce 2017 podíl emisí NOx ze silniční dopravy na celkové produkci přibližně 37,5 %. BMW spoléhá na vícestupňový proces snižování oxidů dusíku, který je dnes považován za mimořádně účinný. Kromě snižování emisí v motoru a při recirkulaci výfukových plynů tento proces zahrnuje dodatečné čistění výfukových plynů kombinací NSC (zádržný katalyzátor oxidů dusíku) a SCR systému (selektivní katalytická redukce). Systém SCR v interakci s teplotou výfukových plynů a vstřikováním AdBlue přeměňuje toxické oxidy dusíku na netoxické složky vody a dusíku.
U nového šestiválcového vznětového motoru od BMW je předchozí velmi účinný systém následného zpracování výfukových plynů, který se skládá ze zádržného katalyzátoru NOx, DPF (filtr pevných částic) a SCR pod podlahou vozu, nahrazen systémem s ještě vyšším funkčním potenciálem. Zde systém SCR (založený na DPF) umístěný v blízkosti motoru pracuje se systémem SCR pod podlahou vozu tak, aby pokryl velice široký rozsah režimů motoru s optimální konverzí NOx. To je také základ pro budoucí standardy pro výfukové plyny.Evropská norma pro emise ve výfukových plynech
Norma EU pro výfukové plyny stanovuje mezní hodnoty emisí podle typu vozu a motoru. Aby získaly schválení, musí nové vozy každý rok splňovat přísnější předpisy o výfukových plynech. Ať už jde o vznětový nebo zážehový motor, všechny nové vozy BMW Group splňují normu pro výfukové plyny Euro 6. V části V9 certifikátu typového listu naleznete emisní třídu svého vozu relevantní v rámci EU.
Zelené zóny
V zájmu splnění emisních limitů EU v silně znečištěných městech a zlepšení kvality ovzduší v dlouhodobém horizontu mají některá evropská města ekologické nebo nízkoemisní zóny s omezeními provozu. Podle konkrétní země mohou vozy vjet do těchto zón pouze za určitých podmínek, například zobrazení emisních štítků nebo splnění určitých emisních tříd. Ať už se vznětovým nebo zážehovým motorem, aktuální nové vozy BMW Group splňují emisní normu Euro 6, a proto jsou schválené pro většinu evropských zelených zón.
Emisní nálepka
Emisní nálepka poskytuje informace o emisní třídě vozu dle EU. To je v některých evropských městech, například v Berlíně, vyžadováno k tomu, aby vozy mohly vjet do zelené zóny se sníženými emisemi. V současnosti vozy dostávají červenou, žlutou, zelenou nebo vůbec žádnou emisní nálepku podle úrovně vypouštěných znečišťujících látek. Aktuální nové vozy BMW Group vždy splňují emisní normu Euro 6 a při registraci tak dostávají zelenou emisní nálepku. To vás s Vaším novým BMW opravňuje ke vjezdu do většiny ekologických zón v Evropě.
OTÁZKY A ODPOVĚDI NA METODIKU MĚŘENÍ SPOTŘEBY A EMISÍ.
Vaše otázky. Naše odpovědi.
Co je to WLTP?
Zkratka WLTP znamená Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure (celosvětově harmonizovaný postup testování osobních vozů).
Jedná se o novou metodiku testování pro reálnější stanovení hodnot spotřeby paliva a emisí CO2 osobních vozů, která je od září 2018 právně závazná pro všechna vozidla. WLTP nahrazuje dříve používanou metodiku NEDC.Co je jízdní cyklus WLTP?
Spotřeba vozu a emise závisejí mimo jiné na stylu jízdy. Proto byly při přípravě metodiky WLTP zpracovávány údaje o způsobu chování řidičů z celého světa. Tato data byla použita k definování 4 hlavních hodnot metodiky s různými průměrnými rychlostmi: nízká, střední, vysoká a mimořádně vysoká. V každé z těchto hodnot jsou různé intenzity zrychlení, brzdění a zastavení navržené tak, aby byly simulovány situace odpovídající každodennímu stylu jízdy. Výsledkem kombinace těchto hodnot je jízdní cyklus, který je v technických údajích výrobce uváděn jako kombinovaná hodnota. Protože jsou elektrické a hybridní vozy používány zejména ve městech, jejich jízdní cyklus obsahuje 5. hodnotu, označovanou jako Město. Ta odráží nízké a střední průměrné rychlosti.
Co znamená WLTP pro mě?
Zavedení cyklu WLTP znamená, že uvedená spotřeba paliva a hodnoty CO2 se blíží hodnotám v reálném provozu. Bez ohledu na to, započítání individuální příplatkové výbavy do WLTP povede k reálnějším hodnotám, protože jsou založeny na Vaší konkrétní konfiguraci vozu. Reálnější hodnoty ovšem zároveň znamenají vyšší spotřebu a standardní hodnoty CO2 pro vozy se spalovacími motory a menší dojezd pro elektromobily a plug-in hybridy. V závislosti na národní legislativě může dojít ke zvýšení daní za CO2.
Co je to RDE?
Zkratka RDE znamená Real Driving Emissions (emise při reálné jízdě). Jedná se o nový postup pro stanovení množství znečišťujících látek, jako jsou oxidy dusíku (NOx) a pevné částice. Zásadní je, že měření probíhá na silnici za reálných jízdních podmínek a nikoliv v laboratoři. K výfuku testovaného vozu se při tomto měření připojí přenosný systém měření emisí PEMS (Portable Emissions Measurement System).
Co je to EU6?
Platná emisní norma pro znečišťující látky se nazývá Euro 6. Definuje nižší maximální hodnoty emisí pevných částic a oxidů dusíku než EU5. Od září 2018* platí emisní norma EU6c a ve srovnání s EU6b stanovuje ještě nižší mezní hodnoty obsahu pevných částic pro vozy se zážehovým motorem. Stejné mezní hodnoty platí pro vozy se vznětovými motory v rámci cyklu EU6b i EU6c. Od září 2019* EU6d-TEMP a od ledna 2021* EU6d opět mírně snižují mezní hodnoty pro pevné částice a oxidy dusíku v souladu s RDE.
*Platí pro nové vozy. Nové modely vozů budou podléhat novým emisním normám pro výfukové plyny o rok dříve.Co je to selektivní katalytická redukce (SCR)?
Aby bylo možné dále snižovat emise výfukových plynů vznětových motorů, přivádí se do výfukového systému kapalný amoniak, nazývaný AdBlue®. Selektivní katalytická redukce (SCR) s AdBlue® redukuje až 90 % oxidů dusíku. Zbývá vodní pára, dusík a CO2. Zbývá vodní pára, dusík a CO2.
Co je to BluePerformance?
BMW u svých vozů pro další snížení emisí oxidů dusíku používá technologii BluePerformance. Díky této technologii je možné dále zlepšit emisní hodnoty u vznětových motorů. Kromě filtru pevných částic a zádržného katalyzátoru NOx mají všechny čtyřválcové vznětové motory BMW katalyzátor SCR (Selective Catalytic Reduction) se vstřikováním AdBlue®, který výrazně snižuje obsah oxidů dusíku ve výfukových plynech. Se zavedením nové generace šestiválcových vznětových motorů od roku 2020 je zádržný katalyzátor umístěný blízko motoru nahrazen ještě účinnějším systémem SCR, situovaným rovněž blízko motoru. Výsledkem je další snížení NOx, zejména při jízdě po městě. Druhý katalyzátor SCR, umístěný jako dříve pod podlahou vozu, poskytuje další pomoc při snižování emisí a v závislosti na konkrétním modelu má svůj vlastní dávkovací systém AdBlue.
Co je to filtr pevných částic?
Filtr pevných částic je prvkem pro snížení obsahu pevných částic u vznětových a zážehových motorů.
Co WLTP znamená pro elektrické a plug-in hybridní vozy?
Protože jsou elektrické a hybridní vozy používány hlavně ve městech, má WLTP kromě čtyř hodnot nízké, střední, vysoké a mimořádně vysoké spotřeby a produkce emisí i samostatnou pátou hodnotu, která se vztahuje na jízdu ve městě. Ta vychází z rychlostí a hodnot, jež nejlépe odrážejí situaci při jízdě v městských oblastech: nízkou a střední. To umožňuje uvést realističtější údaje o dojezdu.