BMW iX3: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 18,0–17,6; Dojezd na elektřinu, WLTP v km[2]: 461–471
Nákladové výhody elektrických vozů.
Elektromobily jsou již dlouhou dobu víc než jen investicí do budoucnosti. V současné době již nabízejí širokou řadu výhod, které jsou s každou další generací čím dál přesvědčivější. Elektromobil je nákladnější na pořízení než vozidlo srovnatelné velikosti se spalovacím motorem. V průběhu celé životnosti jsou však celkové náklady na vlastnictví nižší.
Leasing, financování, služby a pojištění.
Své nové plně elektrické BMW máte na dosah. Rozšiřte svou nabídku leasingu nebo financování na míru o atraktivní služby a pojištění v jednom balíčku.
Obsahuje vše. Do detailů promyšlená. BMW Financial Services
Každodenní výhody elektrických vozů.
S elektromobilem BMW je mobilita snadnější, zejména ve městech a metropolích. Ve vyhrazených pruzích pro autobusy často mohou jezdit také soukromé elektromobily. Poplatky za parkování jsou často nižší nebo dokonce nulové.
Akumulátory s působivou životností.
Při vývoji akumulátorů elektromobilů bylo vynaloženo maximální úsilí. Jejich provozní životnost můžete prodloužit změnou svých návyků při řízení. Kromě jiného třeba tím, že budou udržovat stav nabití v doporučeném rozmezí 10–80 %. Inteligentní řízení teploty zajišťuje optimální provozní teplotu akumulátoru a zabraňuje přehřívání.
Bezplatný vjezd do tzv. nízkoemisních zón.
Do nízkoemisních zón mají povolen vjezd pouze vozidla splňující určité emisní normy. Plně elektrické vozy BMW mohou do těchto zón bezplatně vjíždět, protože požadovaná kritéria splňují. Německý zákon o elektromobilitě rovněž zaručuje speciální povolení pro vjezd do zakázaných zón a zón s omezeným dopravním provozem.
Dopad elektrických vozů na životní prostředí.
Výhody regenerativního brzdění u elektrických vozů.
Regenerativní brzdění je známo také jako rekuperace energie. Při tomto procesu se kinetická energie z brzdění přeměňuje na elektrickou energii. Dojezd elektrického je vozidla závisí na jízdním chování a profilu trasy. Další výhodou je nižší znečištění způsobené částicemi z opotřebení brzd.
i5 M60 xDrive Sedan: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 20,5–18,2; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 457–516
Vyšší účinnost.
Účinnost vozidla odkazuje na to, kolik procent z dodané energie se ve skutečnosti využije k jeho pohonu. Když zohledníme předepsaný jízdní cyklus EU (WLTP) a ztráty vznikající při nabíjení a vybíjení akumulátoru, pak účinnost současné generace elektrického systému pohonu BMW dosahuje přibližně 75 %.
Přibližně 75 % nabité energie se využije k vlastnímu pohonu a jízdě elektromobilu BMW. Účinnost vozidel se spalovacím motorem dosahuje za srovnatelných podmínek přibližně 33 %. Ztráta účinnosti u vozidel se spalovacím motorem je výsledkem vzniku odpadního tepla.
Široká nabídka elektrických modelů BMW.
i4 eDrive40 Gran Coupé: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 491–600
i4 M50 xDrive Gran Coupe: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 21,9–17,8; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 416–515
i5 eDrive40 Sedan: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 18,8–16; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 499–579
i5 M60 xDrive Sedan: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 20,5–18,2; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 457–516
i5 eDrive40 Touring: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 19,2–16,5; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 483–560
i5 M60 xDrive Touring: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 20,8–18,3; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 445–506
i7 xDrive60: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 20,3 - 18,5; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 572 - 624
i7 M70 xDrive: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 23,7–20,8; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 490–559
iX1 eDrive20: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 17,2–15,4; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 430–474
iX2 xDrive30: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 17,7–16,3; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 417–449
iX xDrive40: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 21,4–19,4; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 403–435
iX M60: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 24,7–21,9; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 500–565
Otázky a odpovědi týkající se výhod elektromobilů.
Vše o elektromobilitě.
Spotřeba paliva a emise CO₂.
i4 eDrive40 Gran Coupé: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 18,6–15,4; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 491–600
i4 M50 xDrive Gran Coupe: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 21,9–17,8; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 416–515
i5 eDrive40 Sedan: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 18,8–16; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 499–579
i5 M60 xDrive Sedan: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 20,5–18,2; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 457–516
i5 eDrive40 Touring: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 19,2–16,5; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 483–560
i5 M60 xDrive Touring: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 20,8–18,3; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 445–506
i7 xDrive60: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 20,3 - 18,5; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 572 - 624
i7 M70 xDrive: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 23,7–20,8; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 490–559
iX1 eDrive20: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 17,2–15,4; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 430–474
iX2 xDrive30: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 17,7–16,3; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 417–449
iX xDrive40: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 21,4–19,4; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 403–435
iX M60: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km[1]: 24,7–21,9; Elektrický dojezd, WLTP v km[2]: 500–565
[1] Oficiální údaje o spotřebě paliva, emisích CO₂, spotřebě elektřiny a dojezdu byly stanoveny podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v platném znění. Hodnoty WLTP berou při udávání dojezdu v úvahu i veškerou volitelnou výbavu (v tomto případě dostupnou na německém trhu). U vozidel nově schválených od 1. ledna 2021 již nejsou k dispozici oficiální hodnoty podle NEDC, ale pouze podle WLTP. Kromě toho jsou hodnoty NEDC od 1. ledna 2023 na základě nařízení EK 2022/195 z osvědčení o shodě (COC listů) vymazány. Další informace o postupech měření WLTP a NEDC naleznete na www.bmw.cz/wltp
Více informací o oficiální spotřebě paliva a emisích CO₂ nových osobních automobilů lze nalézt v příručkách o spotřebě paliva (DAT), emisích CO₂ a spotřebě elektrické energie nových osobních automobilů, které získáte u všech prodejců a na adrese: DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Německo, a na https://www.dat.de/co2/.
[2] Dojezd závisí na různých faktorech, jako jsou zejména individuální jízdní styl, charakteristika trasy, okolní teplota, využívání topení/klimatizace a temperování interiéru před odjezdem.
[3] Nabíjecí výkon závisí na stavu nabití baterie, okolní teplotě, individuálním jízdním stylu a používání doplňkových spotřebičů. Uvedené dojezdy jsou vypočítány podle metodiky WLTP. Doby nabíjení platí pro teplotu 23 °C při zahájení nabíjení těsně po jízdě a mohou se lišit v závislosti na způsobu používání.
[4] Dojezd v km získaný po 10 minutách vysokovýkonného nabíjení byl určen podle DIN70080 v cyklu WLTP. Závisí na vybavení vozidla, individuálním jízdním profilu, okolní teplotě, stavu nabíjení a použití dalších spotřebičů.