Náš nástroj pro správu vašeho oprávnění, které jste nám udělili, abychom mohli používat soubory cookie, je dočasně offline. Některé funkce vyžadující váš souhlas s používáním souborů cookie proto mohou chybět.
BUDOUCNOST JE ELEKTRICKÁ, DIGITÁLNÍ A CIRKULÁRNÍ.
Udržitelnost je jedním z hlavních cílů BMW Group a je pevně zakotvena ve firemní strategii. Společnost se současně může inspirovat svojí dlouhou tradicí úspěchů při dosahování dalšího pokroku v oblasti řízení udržitelnosti. Deklarovaným cílem je komplexní přístup opřený o tři pilíře, které platí pro celý hodnotový řetězec. Jde především o ekologii, sociální aspekty, ekonomiku a samozřejmě i oběhové hospodářství. V rámci tohoto schématu je klíčovým faktorem vývoj elektromobilů, není však jediný. Pro BMW Group udržitelnost u všech vozů znamená vše od dodavatelského řetězce přes vývoj a výrobu až po fázi po ukončení jeho používání.
BMW EKOLOGICKÁ STOPA.
Změna začíná transparentností.
Jak zjistím ekologickou stopu svého budoucího vozu? Odpovědí je BMW Ekologická stopa. Čtyři klíčová kritéria udržitelnosti – VLIV NA KLIMA, HOSPODÁRNOST, CIRKULARITA, DODAVATELSKÝ ŘETĚZEC – a rozsáhlé hodnocení životního cyklu (LCA) ověřené Německou agenturou pro technickou kontrolu Vám poskytnou komplexní obraz.
NAŠE ZÁVAZKY.
- 01 BMW Group se zavázala dodržovat Pařížskou dohodu o klimatu a s ní spojený cíl omezit globální oteplování o 1,5 °C.
- 02 BMW Group si nechala vědecky potvrdit všechny krátkodobé cíle snižování emisí CO₂ (iniciativa Science-Based-Target, SBTi) a kromě toho dokonce určila stále jako jediný výrobce automobilů (od února 2023) samostatný cíl snižování emisí CO₂ pro dodavatelský řetězec.
- 03 Kromě toho se BMW Group zavázala k cíli klimatické neutrality (SBTi "net zero").
POZNEJTE NÁŠ KOMPLEXNÍ PŘÍSTUP K UDRŽITELNOSTI A i5.
JASNÉ CÍLE.
2025.
Modely Neue Klasse nastaví nová měřítka udržitelnosti.
Zahájení výroby v BMW iFactory v Debrecínu, Maďarsko:
- Žádné fosilní zdroje energie pro provoz továrny
- Neustálé rozšiřování oběhového hospodářství materiálů a energií
- Čistě elektrické modely
2030.
Úspora 40 % CO₂ za celý životní cyklus je tvořena:
- 20 % v dodavatelském řetězci
- 80 % ve výrobě
- 50 % ve fázi používání
- V roce 2030 mají čistě elektrické vozy BMW a MINI tvořit nejméně 50 % všech prodejů.
Dlouhodobý výhled
Jednoznačným cílem BMW Group je stát se v souladu s SBTi klimaticky neutrální společností. Pro zajištění tohoto předsevzetí si společnost pro rok 2030 nastavila konkrétní cíle a milníky.
UDRŽITELNOST JE TRVALOU SOUČÁSTÍ STRATEGIE BMW GROUP.
Ekologie.
BMW Group se cítí být zavázána k dosažení cílů Pařížské klimatické dohody a snížení emisí CO₂ v celém hodnotovém řetězci, a to při dodržení všech ekologických zásad. Základní složky tvoří ochrana životního prostředí, efektivní hospodaření s dostupnými zdroji a další rozvoj oběhového hospodářství jako klíčového základního prvku.
Sociální odpovědnost.
BMW Group se považuje za firmu a současně za zaměstnavatele se sociální odpovědností za své zaměstnance a společnost. Proto přikládá velký význam zdraví, diverzitě a možnostem rozvoje svých zaměstnanců. Jako globální hráč si je BMW Group velmi dobře vědoma své odpovědnosti vůči společnosti.
Ekonomika.
BMW Group si je vědoma svého ekonomického významu a organizuje své řízení v souladu s odpovědnými zásadami zaměřenými na trvalé zvyšování hodnoty podniku. Klíčový význam má dodržování zásad, které považujeme za základní kámen dlouhodobého úspěchu a které jsou pevně zakotveny v naší firemní kultuře. Tímto přístupem se snažíme od počátku předcházet finančním škodám a ztrátě důvěry v nás. V důsledku toho naše zacházení s možnými riziky nikdy neztrácí ze zřetele budoucnost a důsledky pro naši společnost.
BMW GROUP VÝROČNÍ ZPRÁVA.
INTEGROVANÁ ZPRÁVA O SOUČASNÉM STAVU.
BMW Group vidí svou odpovědnost také v měřitelnosti a transparentnosti svých zpráv o udržitelnosti.
- Proto od roku 2020 spojujeme naši výroční zprávu se zprávou o udržitelnosti a vytváříme tím jednu integrovanou zprávu celé skupiny.
- V roce 2022 BMW Group získala ocenění Building Public Trust Award 2022 za nejlepší zprávy o udržitelnosti mezi 40 společnostmi DAX.
- Tato kombinovaná zpráva nabízí přesný přehled o našich cílech v oblasti udržitelnosti a ukazuje také během roku dosažené mety.
BMW HODNOCENÍ UDRŽITELNOSTI.
BMW GROUP V ORGANIZACÍCH, JAKO JE ECOVADIS.
BMW Group považuje externí hodnocení za velmi důležitý způsob, jak poskytnout partnerům a zákazníkům objektivní hodnocení. Proto vždy důrazně žádáme, aby požadavky na externí vyjádření byly směřovány na tiskové zprávy BMW Group a Key Account manažery BMW Group, kteří poskytnou přesvědčivé informace na konkrétní témata nebo otázky.
SLUŽBY.
Aby B2B zákazníci mohli své vozové parky spravovat ještě efektivnějším a udržitelnějším způsobem, a tím naplnit své cíle v oblasti udržitelnosti, nabízí BMW Group za tímto účelem široké spektrum nástrojů a služeb. Jedním z příkladů je nástroj Fleet Data: Tento nástroj majitelům vozových parků BMW nebo MINI nabízí mnoho různých služeb a současně o nich poskytuje různá data. Fleet Data má připraveno pět modulů, které pokrývají více než deset relevantních funkcí pro správu vozového parku. Patří mezi ně například monitorování stavu ujetých kilometrů a smluv, ale například také poskytování GPS polohy. Nechybí ani funkce související s hlídáním nutnosti servisu, údržby a spotřeby. Od roku 2023 budou do nabídky navíc zahrnuty tři nové sady služeb v oblasti udržitelnosti. K údajům lze přistupovat buď přímo prostřednictvím webových stránek, nebo flexibilně přes rozhraní (API).
MILNÍKY V OBLASTI UDRŽITELNOSTI.
UDRŽITELNOST MÁ U BMW GROUP DLOUHOU TRADICI.
- 70. léta
- 2000
- 2010 a dále
- 2020 a dále
1972.
Na olympijských hrách v Mnichově se veřejnosti představilo BMW 1602 Elektro, které bylo prvním BMW s elektrickým pohonem.
1973.
BMW Group je prvním výrobcem automobilů na světě, který jmenoval vlastní odpovědnou osobu za udržitelnost.
2000.
Udržitelnost se stává základním principem firemní strategie BMW Group.
Od roku 2001.
Členství BMW Group v UN Global Compact. Zveřejněna první Zpráva o udržitelnosti BMW.
2007.
Technologický vývoj v rámci přístupu BMW EfficientDynamics v oblasti snižování spotřeby paliva ukazuje cestu do budoucnosti.
2009.
Udržitelnost se stává dlouhodobým cílem firemní strategie BMW Group.
2011.
Udržitelnost je nedílnou součástí procesu zadávání zakázek a základním kritériem nákupu.
2012.
Stanovení deseti cílů v oblasti udržitelnosti, kterých má být dosaženo do roku 2022.
2013.
Veřejnosti se představuje BMW i3, které je průkopníkem v oblasti elektromobility.
Od roku 2014.
Vyhodnocení BMW Group prostřednictvím platformy EcoVadis.
2020.
Stanovení ambiciózních cílů pro snížení emisí CO₂ v celém hodnotovém řetězci.
Od roku 2020.
Udržitelnost je hlavním prvkem strategické orientace BMW Group.
2021.
BMW i Vision Circular je průkopník v otázkách cirkulární ekonomiky. První integrovaná zpráva byla vydána v roce 2020.
OTÁZKY A ODPOVĚDI.
Jak je v BMW Group zakotvena udržitelnost?
Konkrétní cíle BMW Group směřují ke snižování emisí CO2, zvyšování účinnosti zdrojů a dalšímu zlepšování sociálních a environmentálních standardů. Z tohoto důvodu byly již v červenci 2020 stanoveny jasně definované cíle, které mají být realizovány do roku 2030. Jejich spektrum sahá od témat, jako je snižování emisí CO2 a elektromobilita, přes oběhové hospodářství, environmentální a sociální standardy až po společenskou odpovědnost.
Naše kroky směřují k naplnění aspirace být nejúspěšnějším a nejudržitelnějším prémiovým výrobcem pro individuální mobilitu. K dosažení tohoto cíle nám slouží stále větší počet rozsáhlejších řešení v oblasti udržitelnosti. Zároveň se snažíme dostát své odpovědnosti za dodržování sociálních a etických standardů.Jak se v oblasti udržitelnosti BMW Group liší od svých konkurentů?
BMW Group bere svůj komplexní přístup k tématu udržitelnosti velmi vážně. Proto jsou všechny tři rozměry udržitelnosti (životní prostředí, sociální otázky, odpovědné řízení společnosti) zásadním faktorem při rozhodování o všech projektech. Z tohoto důvodu zavádíme opatření zaměřená na udržitelnost v rámci celé společnosti, a to rovnou od počátečního návrhu, přes vývoj a výrobu až po prodej. Kromě toho cílenými opatřeními motivujeme naše obchodní divize k větší udržitelnosti v různých oblastech jejich činnosti.
Je BMW Group členem EcoVadis? Jaké je její postavení v rámci mezinárodního srovnání celého odvětví?
BMW Group je členem EcoVadis a patří mezi 2 % nejlepších na žebříčku pro toto odvětví: skóre EcoVadis (k 11/2022) je 75/100, zatímco průměr pro toto odvětví je 45/100.