Futuristický obraz rozpixelovaného města a rozpixelované tváře ženy, která se dívá z dálky.

AUTONOMNÍ ŘÍZENÍ BMW PERSONAL COPILOT.

S vámi kdykoliv si to budete přát.

V budoucnosti si každý výlet s vaším BMW užijete ještě víc než v současnosti. To proto, že budete mít možnost vybrat si, zda budete řídit sami nebo se necháte odvézt. Všechny inovativní jízdní technologie ve vozech BMW jsou v oblasti automatizovaného řízení zastřešené asistenčními systémy pod označením BMW Personal CoPilot. Právě ty umožní již dnes poznat to, co přijde v budoucnosti, kdy jízda s vozy BMW bude ještě bezpečnější, hospodárnější a zábavnější. Každý okamžik jízdy bude pro vás znamenat čistou relaxaci.

Více informací
AUTONOMNÍ ŘÍZENÍ BMW PERSONAL COPILOT.S vámi kdykoliv si to budete přát.
    Interiér BMW Vision iNEXT se ženou, která se otáčí k zadním sedadlům
    Palubní deska BMW Vision iNEXT, pohled přes panoramatickou střechu
    Zadní sedadla BMW Vision iNEXT s na dotyk citlivými materiály
    Tříčtvrteční pohled zpředu na BMW Vision iNEXT před zdí

    MŮJ OBLÍBENÝ PROSTOR.

    Nejkrásnějším místem pro cestování je interiér BMW Vision iNEXT. Je představou automobilu, na nějž se člověk může spolehnout, takže se v něm bude na každé silnici cítit tak, jako by seděl doma. Elektrické a připojené BMW Vision iNEXT schopné automatizované jízdy vytváří nové zážitky z cestování. Zcela nově je navržen interiér, stejně jako systém autonomní jízdy. Tento vůz je více než jen ukázkou inovací a estetiky. Je místem, v němž se posádka cítí dobře a může si zvolit, jakým způsobem bude uvnitř trávit svůj čas. BMW představuje vizionářské jízdní zážitky, které ze samotné cesty vytvoří cíl vašeho cestování.

    Zásluhou inovativních technologií BMW Personal CoPilot se uvnitř BMW Vision iNEXT můžete rozhodnout, zda chcete řídit, nebo zda předáte volant autonomnímu systému. V režimu „Boost“ můžete vzít volant do svých rukou. V režimu „Ease“ se bude BMW Vision iNEXT po silnicích pohybovat samo. Hlasovým pokynem nebo po stisku loga BMW na volantu dojde k následujícím změnám uvnitř vozu: volant se přiblíží k palubní desce a pedály se zasunou do podlahy, tím vznikne více prostoru. Řidič a spolujezdec se nyní mohou snadněji otočit směrem k cestujícím vzadu. Na displejích se současně začnou objevovat informace související s právě míjeným okolím.

    AUTONOMNÍ JÍZDA DNES.

    Šedé BMW řady 7 jedoucí po mostě před prostředím velkoměsta

    Testovací flotila autonomních BMW jezdí po celém světě.

    Společný cíl: vizionářská změna. BMW už více než 10 let úspěšně pracuje na vývoji vedoucím k autonomnímu řízení. Již v roce 2006 BMW řady 3 samostatně jezdilo po okruhu Hockenheim a od roku 2011 BMW Group testuje automatizované prototypy na dálnici A9 mezi Mnichovem a Norimberkem. Od roku 2014 byly pokročilejší prototypy se systémem snímajícím okolí vozu v rozsahu 360 stupňů, schopné předcházet nehodám. Taktéž v roce 2014 automatizovaný prototyp BMW Group poprvé driftoval na závodní trati Las Vegas Speedway a ukázal tak, že je možné automatizovat i jízdu na hraně schopností vozu. Automatizovaná vozidla jsou nyní schopná samostatně na pokyn jediného gesta automaticky zaparkovat. Po otevření Kampusu pro autonomní jízdu BMW Group (BMW Group Autonomous Driving Campus) v roce 2018 nedaleko Mnichova se dále zintenzivnil vývoj autonomních systémů. V rámci rozsáhlého vývojového programu BMW Personal CoPilot sbírá BMW Group prostřednictvím senzorů a dat velkého počtu vývojových prototypů mnoho informací o rozmanitých dopravních situacích v Německu, USA, Izraeli a v Číně. Tato data jsou důležitá z hlediska bezpečnosti, simulace a vytváření učících se algoritmů.

    VSTŘÍC AUTONOMNÍMU ŘÍZENÍ.

    Displej se zobrazením navigace v BMW z pohledu ze zadních sedadel

    S umělou inteligentní s vstupujeme do budoucnosti.

    Prázdné ruce a přesto všechno pod kontrolou – vaše BMW bude schopné bezpečně, spolehlivě a srozumitelně reagovat na další řidiče ve všech představitelných situacích. Použití umělé inteligence zásluhou ultra moderního hardware a software bude mít schopnost samostatně zvládat dopravní situace na silnici. Předvídavost znamená, že každé BMW, jež se bude pohybovat autonomně, výrazně sníží pravděpodobnost nehod a v ideálním případě se jim zcela vyhne. Koneckonců, vaše BMW se bude schopné učit nové věci a provede vás dopravní zácpou i pomalu se pohybující dopravou velmi příjemným způsobem, a přitom spotřebuje výrazně méně energie.

    Three quarter front view of the BMW 5 Series Sedan in white.

    ZAŽIJTE SVOBODU ZÍTŘKA JIŽ DNES.

    Svobodu zítřka si v mnoha modelech BMW můžete užívat už dnes. A to díky mnoha různým inovativním, částečně automatizovaným asistenčním systémům, které vám nabízejí vyšší úroveň bezpečnosti a zpříjemňují cestování. A to nejen při jízdě, ale i během parkování. Objevte výhody těchto inteligentních asistenčních systémů a vyzkoušejte, jaké technologie budoucnosti aktuální BMW nabízejí již nyní.

    Více informací

    ZAŽIJTE SVOBODU ZÍTŘKA JIŽ DNES.

    BMW ASISTENČNÍ SYSTÉMY ŘIDIČE.

    S inovativními asistenční systémy BMW bude vaše BMW ještě chytřejší. Užijte si více pohodlí a bezpečí – v každé jízdní situaci, při manévrování a při parkování. Vychutnejte si pocit, že s asistenčními systémy řidiče BMW Personal CoPilot jste v nejbezpečnějších možných rukách.

    Více informací
    Jízdní záběr na modré BMW se skleněným pozadím

    Inteligentní řízení.

    Inteligentní řízení – téměř nezávisle. Inovativní funkce výbavy Driving Assistant Professional pomáhají řidiči řešit mnoho jízdních situací. Asistent řízení a udržování v pruhu včetně podpory v úzkých pruzích pracuje do rychlosti 210 km/h. Pomáhá řidiči prostřednictvím aktivních zásahů do řízení na všech typech povrchů udržovat vozidlo v jízdním pruhu. Aktivní systém pro udržování rychlosti s funkcí Stop&Go udržuje požadovanou rychlost a případně i vzdálenost od vozidla vpředu. Asistent rychlostních limitů dokáže na přání řidiče regulovat rychlost jízdy podle aktuálního rychlostního omezení.

    Více informací
    Pohled na interiér BMW s mužem za volantem

    Inteligentní parkování.

    Už žádný stres při parkování. Parking Assistant Plus usnadňuje parkování a manévrování s vozem. Součástí této výbavy je kamerový systém Surround View s funkcemi Top View, Panorama View a Remote 3D View, stejně jako parkovací a couvací asistent.


    Couvací asistent si pamatuje posledních nejméně 50 metrů jízdy rychlostí nižší než 35 km/h. Automobil tuto cestu následně dokáže při couvání zopakovat. BMW převezme řízení a vy se můžete při couvání zaměřit na sledování okolí vozu.

    Více informací
    Muž telefonuje, v pozadí je modré BMW v městském prostředí

    Inteligentní bezpečnost.

    Funkce udržování v jízdním pruhu s aktivní ochranou před nárazem z boku automaticky zasahuje do řízení a zabraňuje tak vyjetí z jízdního pruhu a rovněž případným kolizím s vozidly po stranách. Systém ochrany před čelním nárazem s brzdnou funkcí dokáže zabránit kolizím. Vyhýbací asistent pomůže řidiči vyhnout se stojícím nebo pohybujícím se objektům před vozem. V případě, že vozidlo rozpozná náhlou srdeční příhodu řidiče, asistent nouzového zastavení Emergency Stop Assistant převezme řízení a vozidlo bezpečně zastaví u krajnice.

    Více informací

    Spotřeba paliva a emise CO₂.

    Spotřeba elektrické energie a emise CO2 pro BMW i3 (2):
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 0
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 0
    Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 13,1
    Dojezd na elektřinu v km (kombinovaný): 359
    Reálný dojezd na elektřinu v km: až 260


    Spotřeba elektrické energie a emise CO2 pro BMW i3s (2):
    Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 0
    Emise CO2 v g/km (kombinované): 0
    Spotřeba elektrické energie v kWh/100 km: 14,6–14,0
    Dojezd na elektřinu v km (kombinovaný): 330–345
    Reálný dojezd na elektřinu v km: až 260


    Uvedené údaje o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě energie byly stanoveny podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v platném znění. Údaje se vztahují k vozidlu v základním vybavení v Německu a uvedené rozpětí zohledňuje volitelnou výbavu a rozdíly v rozměrech zvolených kol a pneumatik, a mohou se během konfigurace lišit.


    Hodnoty označené (2) jsou předběžné.


    Specifikace CO2 jsou stanoveny podle směrnice 1999/94 / ES a evropského nařízení a jsou založeny na spotřebě paliva, elektrické energie a hodnotách CO2 podle testovacího cyklu NEDC.


    Více informací o oficiální spotřebě paliva a emisích CO2 nových osobních automobilů lze nalézt v příručkách o spotřebě paliva a emisích CO2 a spotřebě elektrické energie nových osobních automobilů, které získáte u všech prodejců a na adrese: https://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html.


    Více informací