Skip to main content

Web momentálně není plně k dispozici.

Náš nástroj pro správu vašeho oprávnění, které jste nám udělili, abychom mohli používat soubory cookie, je dočasně offline. Některé funkce vyžadující váš souhlas s používáním souborů cookie proto mohou chybět.

BMW řady 5.

LUXUSNÍ A ELEGANTNÍ.

BMW i5[1]: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km: 19,5–15,9; dojezd na elektřinu, WLTP v km: 477–582

AKTUÁLNÍ BMW ŘADY 5.

BMW řady 5 je ztělesněním sportovního manažerského sedanu. Je elegantní zvenku. A luxusní uvnitř. Různé asistenční systémy přinášejí více bezpečnosti a komfortu. Mimořádně dynamická a sportovní jízdní dynamika. Zásluhou pečlivě naladěného podvozku a výkonných motorů.

Zobrazené
Seřadit podle ceny (vzestupně)
Seřadit podle ceny (sestupně)
Výkon
i5 eDrive40 Sedan
  • až 340 k
  • 0–100 za 6.0 s
BMW i

BMW i5.

Cena od: 1 749 800 Kč

BMW 520i
  • až 208 k
  • 0–100 za 7.5 s

BMW řady 5 Sedan.

Cena od: 1 467 700 Kč

530e Sedan
  • až 299 k
  • 0–100 za 6.3 s

Plug-in hybridní BMW řady 5.

Cena od: 1 647 100 Kč

{popis.modelu}
{popis.modelu}
  • 442 (601) kW (k)
  • 0–100 za 3.9 s
BMW M

BMW i5 M60 xDrive Touring.

Cena od: 2 572 700 Kč

BMW i5 M60 xDrive Touring[1]: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km: 20,8–18,3; Elektrický dojezd, WLTP v km: 445–506

{popis.modelu}
  • až 250 (340) kW (k)
  • 0–100 za 6.1 s
BMW i

BMW i5 Touring.

Cena od: 1 799 200 Kč

520d xDrive Touring
  • až 197 k
  • 0–100 za 7.5 s

BMW řady 5 Touring.

Cena od: 1 574 300 Kč

530e Touring
  • až 299 k
  • 0–100 za 6.4 s

Plug-in hybridní BMW řady 5 Touring.

Cena od: 1 696 500 Kč

DALŠÍ TÉMATA.

BMW i7 připojené k nabíjecí stanici před kancelářskou budovou

BMW ELEKTROMOBILITA.

BMW i5 zaparkované před finanční institucí

BMW FINANCIAL SERVICES.

PŘEHLED BMW ŘADY 5.

BMW řady 5 je pokračovatelem konceptu, který přinesla „Neue Klasse“. Přináší technologické inovace, výkonné motory a komfortní prvky ze segmentu luxusních vozů.

Již více než půl století jsou typickými prvky designu maska ve tvaru ledvinek a Hofmeisterův záhyb na C sloupku. BMW řady 5 bylo prvním BMW, které přišlo s novým způsobem pojmenování a rozdělení na jednotlivé modelové řady. První číslo v označení představovalo modelovou řadu. Zbývající dvě poskytovala informaci o motorizaci. Všechny modely od první generace BMW řady 5 jsou pojmenovávány podle tohoto systému.

BMW řady 5 je průkopníkem své třídy a již od své první generace světu ukazuje, jak má vypadat ideální manažerský sedan. Získejte další informace o více než půl století BMW řady 5.

BMW 520 (E12) tříčtvrteční pohled zepředu na zaparkovaný vůz

PRVNÍ GENERACE BMW ŘADY 5.

(BMW E12)

 

V roce 1972 uvádí BMW na trh sedan vyšší střední třídy. Jeho autorem byla designérská legenda Paul Bracq. Tento vůz je první generace BMW řady 5. Již nyní vykazuje všechny charakteristické rysy, kterými se bude vyznačovat i v budoucnu. Patří mezi ně nápadná maska chladiče s dvojitými světlomety, protáhlá silueta a pro BMW typický pohon zadních kol. Podvozek spojuje sportovní projev, bezpečnost a komfort. Uvnitř je kladen důraz na maximální funkčnost. Interiér zaujme kvalitními materiály a řadou praktických řešení.

 

V roce 1973 se představily verze s výkonnějšími motory. Nejprve BMW 525 s výkonem 107 kW (145 k) a poté BMW 528 s motorem o výkonu 121 kW (165 k).

 

Od roku 1977 došlo ke zvýšení kapoty motoru. Zvětšila se zadní světla. Šestiválcové modely BMW 525 a 528 dostávají dvojité karburátory. Díky tomu se zvýšil výkon. Celkem vzniklo téměř 700 000 kusů a výroba pokračuje až do příchodu druhé generace.

 

Výroba: 1972–1981
Motory: 1,8–3,5 litru (66–160 kW, 90–218 k), 4- & 6válce
Délka/šířka/výška: 4620 mm/1690 mm/1425 mm

BMW řady 5 (E28) tříčtvrteční pohled zepředu na zaparkovaný vůz

DRUHÁ GENERACE BMW ŘADY 5.

(BMW E28)

 

Technický pokrok pokračuje. Design se ale zaměřil na cizelaci detailů, jako je například aerodynamicky zvýšená záď. Typická přední část s dvojitými světlomety v masce chladiče zůstala zachována. V interiéru byly na přání k dispozici technické novinky jako ABS, airbagy, elektronická regulace motoru, katalyzátory výfukových plynů a palubní počítač. Téměř všechny motory byly vybaveny vstřikováním do sacího potrubí.

 

V roce 1983 se BMW řady 5 poprvé objevilo se vznětovým motorem. BMW 524td mělo výkon 85 kW (115 k) a bylo v té době nejrychlejším dieselovým sedanem na světě.

 

V roce 1985 bylo spolu s modelem BMW M535i představeno první BMW M5, které položilo základ řadě mimořádně sportovních sedanů. Tyto modely dokázaly, že výjimečné jízdní vlastnosti nejsou výhradní doménou exotických sportovních vozů. BMW M5 se vyrábělo výhradně ručně. Sdílelo 3,5litrový řadový 6válec s modelem BMW M635CSi a dosahovalo působivého výkonu 210 kW (286 k). I přes tyto parametry ale jeho vzhled zůstal decentní a nenápadný.

 

Nicméně BMW M GmbH již v roce 1974 dodalo v omezeném množství několik M verzí postavených na základě první generace řady 5 (E12). Vrcholem bylo BMW M535i. S výrazným předním spoilerem a šestiválcovým motorem o výkonu 160 kW (218 k) stanovilo ve své době opticky i sportovním projevem nová měřítka. Do konce roku 1987 sjelo z výrobní linky více než 722 000 kusů druhé generace BMW řady 5.

 

Výroba: 1981–1987
Motory: 1,8–3,5 litru (66–210 kW, 90–286 k), 4- & 6válce
Délka/šířka/výška: 4620 mm/1700 mm/1415 mm

BMW M5 Sedan (E34) tříčtvrteční pohled zepředu při parkování

TŘETÍ GENERACE BMW ŘADY 5.

(BMW E34)

 

Třetí generace BMW řady 5 měla premiéru v roce 1988. Byla výrazně větší a širší než její předchůdce. Přesto byla aerodynamičtější. Díky tomu všechna BMW řady 5 se spalovacími motory dosahovala rychlosti přes 200 km/h. Díky dlouhému rozvoru byla tato generace sportovní a dynamická. Přispívalo k tomu i téměř optimální rozložení hmotnosti v poměru 50:50 mezi přední a zadní nápravu. Nabídka verzí začínala 4válcovým BMW 518i a končila silným BMW M5 s výkonem 232 kW (315 k), které bylo k dispozici již v roce uvedení této modelové řady na trh.

 

V roce 1991 přitahovalo pozornost BMW řady 5 Touring. BMW tak vůbec poprvé představilo v segmentu vyšší střední třídy karoserii kombi. Jednou z jeho zajímavostí bylo samostatně otevíratelné okno v pátých výklopných dveřích, které bylo možné otevírat nezávisle. Ve stejném roce dostaly boční dveře výztuhy pro zvýšení bezpečnosti a účinnější ochranu při nárazu z boku.

 

V roce 1992 přichází na trh BMW 525iX, které je prvním BMW řady 5 s pohonem všech kol. Ve stejné době se do této modelové řady začaly montovat motory V8. Osmiválce v modelech BMW 530i a BMW 540i ohromovaly mimořádně tichým chodem i výkonem. BMW M5 si ale zachovalo řadový 6válec. Jeho zdvihový objem byl zvýšen na 3,8 litru. Tím se také posílil výkon na 250 kW (340 k). Kromě toho bylo BMW M5 nově k dispozici také jako model Touring. Výroba sedanu byla ukončena v roce 1995. Kombi BMW řady 5 Touring zůstalo v nabídce až do roku 1996. Celkem bylo zákazníkům dodáno 1,3 milionu vozů této generace BMW řady 5.

 

Výroba: 1988–1998
Motory: 1,8–4,0 litru (83–250 kW, 113–340 k), 4-, 6- & 8válce
Délka/šířka/výška: 4720 mm/1751 mm/ 1412–1421 mm

BMW řady 5 Sedan (E39) tříčtvrteční pohled zepředu na vůz parkující na střeše parkovacího domu

ČTVRTÁ GENERACE BMW ŘADY 5.

(BMW E39)

 

Nová generace BMW řady 5 je opět větší než její předchůdce. Díky většímu využití lehkého hliníku v konstrukci podvozku však zůstává hmotnost téměř stejná. Vůz se významně posunul v oblastech jízdní agility, stability a přesnosti. BMW řady 5 dostupné od roku 1995 má navíc vynikající ochranu proti korozi, protože velká část karoserie byla žárově pozinkovaná. Působivá byla také aerodynamika. Toto BMW řady 5 mělo nejlepší součinitel odporu vzduchu ve své třídě. Díky deseti volitelným airbagům bylo navíc mimořádně bezpečné.

 

Od roku 1997 bylo k dispozici také nové BMW řady 5 Touring. V roce 1998 stanovil nová měřítka kombinace výkonu a hospodárnosti po celém světě nový vznětový řadový 6válec vybavený přímým vstřikováním common-rail. Moderní motory nadchly působivým výkonem a hladkým chodem. Nabídka motorů začínala vznětovým čtyřválcem a končila motorem V8 s výkonem 294 kW (400 k) v modelu BMW M5.

 

Modernizace v roce 2000 přinesla BMW řady 5 ikonické světlomety v podobě dvojitých světelných prstenců kolem světelných jednotek. Také mlhová světla dostala kulatý tvar namísto hranatého, jako tomu bylo dříve. S více než 1,48 milionu dodaných vozů, z nichž bylo 266 000 modelů Touring, stanovilo BMW řady 5, které se vyrábělo do roku 2004, nový prodejní rekord.

 

Výroba: 1995–2004
Motory: 2,0–5,0 litru (85–294 kW, 115–400 k), 4-, 6- & 8válce
Délka/šířka/výška: 4775–4805 mm/1800 mm/1435–1445 mm

BMW řady 5 Sedan E60 tříčtvrteční pohled zepředu při parkování

PÁTÁ GENERACE BMW ŘADY 5.

(BMW E60, E61)

 

Za charakteristické tvary páté generace BMW řady 5, která přišla na trh v roce 2003, byl odpovědný Chris Bangle. Střídající se konkávní a konvexní plochy vytvářely jedinečnou hru světla a stínu. Koncepce ovládání byla převzata ze sedanů BMW luxusní třídy. Řidič ovládal své BMW řady 5 pomocí systému iDrive, Head-Up Displej mu přitom promítal nejdůležitější informace přímo do jeho zorného pole na čelním skle. Nové BMW řady 5 Sedan bylo větší a prostornější než jeho předchůdci. Díky důslednému snižování hmotnosti, jehož součástí byla například hliníková přední část, byl však nový model až o 75 kg lehčí než jeho předchůdce. Na přání byla k dispozici adaptivní odbočovací a brzdová světla. Kromě toho mohl být součástí výbavy BMW řady 5 systém aktivních stabilizátorů Dynamic Drive, potlačující naklánění karoserie, a aktivní tempomat (ACC). Řadové šestiválcové motory zaujaly jak ve vznětovém provedení s technologií Common Rail, tak v zážehových verzích se systémem Bi-VANOS.

 

Od roku 2004 je tento model k dispozici také ve verzi Touring. O rok později přišel na trh model BMW M5 v provedení Sedan a Touring. Jeho mohutný 5litrový motor V10 o výkonu 373 kW (507 k) z něj dělal jedno z nejrychlejších kombi na světě.

 

V roce 2007 prošla pátá generace celkovou modernizací. Zaměřila se na světlomety, nárazníky a systém iDrive.

 

Výroba: 2003–2010
Motory: 2,0–5,0 litru (120–373 kW, 163–507 k), 4-, 6-, 8- & 10válce
Délka/šířka/výška: 4841–4855 mm/1846 mm/1468–1512 mm

BMW řady 5 Gran Turismo (F07) tříčtvrteční pohled zepředu při jízdě

BMW ŘADY 5 GRAN TURISMO.

(BMW F07)

 

Souběžně s vývojem BMW řady 5 vytvořilo BMW zcela nový automobilový segment. BMW řady 5 Gran Turismo bylo stejně elegantní jako sedan, a přitom stejně flexibilní jako Sports Activity Vehicle. A také sportovně laděné jako klasické Gran Turismo. Kombinovalo eleganci, velkorysý komfort, mimořádný prostor a jízdní dynamiku typickou pro BMW.

 

Linie střechy připomínající kupé, protažená silueta a charakteristická BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek působily mimořádně harmonicky. Zadní světla ve tvaru písmene L a horizontální linie vytvářely při pohledu zezadu dojem značné šířky.

 

Díky standardně dodávanému systému Dynamic Driving Control s 8stupňovou automatickou převodovkou bylo BMW řady 5 Gran Turismo mimořádně dynamické, a přitom hospodárné. Technické inovace, jako byla přední náprava s dvojitými příčnými rameny, zadní integrální pětiprvková náprava a volitelně dodávané Integrální aktivní řízení, zlepšovaly jízdní vlastnosti a průjezdy zatáčkami. Interiér byl prostorný a všestranně využitelný. Zvýšená poloha sedadel a velké plochy oken přinášely řidiči lepší výhled do všech směrů. Vysoce kvalitní materiály navozovaly luxusní atmosféru. BMW iDrive poskytoval řidičům snadný a intuitivní způsob obsluhy asistenčních systémů, jako bylo varování při změně jízdního pruhu, noční vidění BMW Night Vision nebo asistent dálkových světel. A trvalé připojení k internetu propojovalo vůz s BMW Online a BMW Teleservices.

 

Výroba: 2009–2017
Motory: 2,0–4,4 litru (135–330 kW, 184–450 k), 4-, 6- & 8válce
Délka/šířka/výška: 4998 mm/1901 mm/1559 mm

BMW 518d Sedan (F10 LCI) tříčtvrteční jízdní pohled z boku

ŠESTÁ GENERACE BMW ŘADY 5.

(BMW F10, F11)
 

V roce 2010 spatřila světlo světa šestá generace BMW řady 5. Její celkový počet prodaných kusů nakonec přesáhl dva miliony. Důvodem tohoto úspěchu je sportovně elegantní design, typická čistá radost z jízdy a velké množství technologických inovací. Inteligentní pohon všech kol BMW xDrive rozděluje hnací sílu mezi kola podle aktuální jízdní situace. Jako nejsilnější zážehový motor byl k dispozici 8válec do V s technologií BMW TwinPower Turbo a výkonem 300 kW (407 k). Nejsilnějším vznětovým motorem byl řadový 6válec o výkonu 200 kW (300 k). Vozidlo je k dispozici v provedení Sedan i Touring.


Od září 2010 přináší M paket další sportovní vylepšení interiéru a exteriéru. M sportovní podvozek, M aerodynamický paket a M kola z lehké slitiny proměnily tento agilní dynamický vůz ve skutečné sportovní náčiní. Exkluzivními prvky v interiéru byla sportovní sedadla s designem ve stylu M, M kožený volant, M hlavice řadicí páky a M obložení interiéru.


Facelift z roku 2013 přinesl oživení designu. Nabídku také rozšířily další motory. Xenonové světlomety a hands-free Bluetooth byly součástí již standardní výbavy. Od roku 2016 byla v podobě modelu BMW 530e připravena také hybridní verze. Díky plug-in hybridnímu pohonu byl vůz schopen jezdit bez lokálně produkovaných emisí. Jízdní dynamika, komfort a hospodárnost zůstaly na stejně vysoké úrovni.


Výroba: 2010–2017
Motory: 2,0–4,4 litru (105–423kW, 143–575 k), 4-, 6- & 8válce
Délka/šířka/výška: 4899–5039 mm/1860 mm/1464–1471 mm

BMW 530e Sedan (G30) tříčtvrteční pohled zepředu při jízdě

SEDMÁ GENERACE BMW ŘADY 5.

(BMW G30, G31)

 

BMW řady 5 v roce 2017 stanovuje nový vrchol v nabídce sportovních manažerských sedanů. Na první pohled je to zřejmé z typických proporcí BMW s dlouhým rozvorem, prodlouženou kapotou a plynule klesající linií střechy. Čiré plochy a precizně tvarované kontury podtrhují masku BMW ve tvaru ledvinek. Ta je přímo spojena se světlomety a působivě zdůrazňuje šířku vozu. Varianta Touring s praktickým zavazadlovým prostorem se objevila ještě téhož roku.

 

K dispozici je široká paleta moderních motorů. Samozřejmě mezi nimi nechybí ani efektivní hybridní pohon. Volitelný adaptivní podvozek a integrované aktivní řízení zvyšují jízdní dynamiku. Progresivní asistenční systémy jsou zárukou bezpečnosti. Na přání dodávaný systém Driving Assistant Professional přináší do výbavy automatizované funkce pro udržování v jízdním pruhu, které jsou zárukou mimořádně klidné jízdy.

 

Modernizace z roku 2020 změnila design masky ve tvaru ledvinek. Světlomety s volitelnými laserovými zdroji světla jsou nižší. Nabídku doplnily nové laky karoserie. V interiéru volitelně přibyla nová komfortní sedadla. Asistenční systémy byly rozšířeny o funkci tvořící nouzovou uličku v případě kolony na dálnici či brzdnou funkci ve městě.

 

Výroba: 2017–dodnes
Motory: 1,6–4,4 litru (135–390 kW, 184–530 k), 4-, 6- & 8válce
Délka/šířka/výška: 4936–4972 mm/1868 mm/1483–1498 mm

BMW i5 M60 xDrive Sedan G60

OSMÁ GENERACE BMW ŘADY 5.

(BMW G60, G61)

 

Sportovní design BMW řady 5 má v osmé generaci novou podobu. Charakteristické designové prvky, jako jsou typické proporce BMW, dlouhý rozvor, protažená kapota a splývavá linie střechy, jsou provedeny s mimořádnou elegancí. Exkluzivní řešení, jako je osvětlená BMW maska ve tvaru ledvinek Iconic Glow, velkoryse dimenzovaná panoramatická skleněná střecha a krystalická lišta Interaction Bar, dodávají novému BMW řady 5 více osobitosti. V roce 2024 přichází model na trh také v prostornějším provedení Touring.

 

Pozoruhodná je široká nabídka motorů: nejnovější generace BMW řady 5 je k dispozici s klasickými zážehovými a vznětovými motory, ale také jako čistě elektrické BMW i5, plug-in hybrid nebo vysokovýkonný M model.

 

Bezpečnost a komfort jsou nedílnou součástí každé varianty. Komplexní asistenční systémy a technologie konektivity usnadňují dlouhé cesty, zatímco BMW Live Cockpit Professional poskytuje dokonalý přehled všech důležitých informací týkajících se jízdy.

 

Výroba: od 2023

Motory: 2,0–3,0 litru, elektromotor (145–442 kW, 197–601 k), 4 & 6 válců

Délka/šířka/výška: 5060 mm/1900 mm/1505–1515 mm

BMW řady 5 Sedan[3]: spotřeba paliva, kombinovaná WLTP v l/100 km: 6,4–0,6; emise CO2, kombinované WLTP v g/km: 157–130
 

Plug-in hybridní BMW řady 5 Sedan[1][3]: Spotřeba paliva, kombinovaná WLTP v l/100 km: 1,0–0,6; emise CO2, kombinované WLTP v g/km: 23–13; spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km: 23,2–19,9; dojezd na elektřinu, WLTP v km: 83–103
 

BMW i5 M60 xDrive Sedan[1]: Spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km: 20,6–18,2; dojezd na elektřinu, WLTP v km: 455–516
 

BMW i5 Sedan[1]: spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km: 20,6–15,9; elektrický dojezd v km: 455–582
 

BMW řady 5 Touring: spotřeba paliva, kombinovaná WLTP v l/100 km: 6,2–5,3; emise CO2, kombinovaná WLTP v g/km: 163–140 
 

BMW i5 M60 xDrive Touring[1]: spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km: 20,8–18,3; elektrický dojezd v km: 455–506
 

BMW i5 Touring[1]: spotřeba elektřiny, kombinovaná WLTP v kWh/100 km: 20,8–16,5; dojezd na elektřinu v km: 455–560

ČASTO KLADENÉ OTÁZKY.

Spotřeba paliva a emise CO₂.

BMW i5 M60 xDrive Sedan[1]:

Spotřeba elektřiny kombinovaná v kWh/100 km: 20,6–18,2;

Dojezd, WLTP v km: 455–516

 

BMW i5 Sedan[1]:

Spotřeba elektřiny kombinovaná v kWh/100 km: 20,6–15,9;

Dojezd, WLTP v km: 455–582

 

BMW řady 5 Sedan[3]:

Spotřeba paliva, kombinovaná v l/100 km: 6,4–0,6;

Emise CO2, kombinované v g/km: 157–13

 

Plug-in hybridní BMW řady 5 Sedan[1][3]:

Spotřeba paliva, kombinovaná v l/100 km: 1,0–0,6;

Emise CO2, kombinované v g/km: 23–13;

Spotřeba elektřiny kombinovaná v kWh/100 km: 23,2–19,9;

Dojezd, WLTP v km: 83–103

 

BMW i5 M60 xDrive Touring[1]:

Spotřeba elektřiny kombinovaná v kWh/100 km: 20,8–18,3;

Dojezd, WLTP v km: 445–506

 

BMW i5 Touring[1]:

Spotřeba elektřiny kombinovaná v kWh/100 km: 20,8–16,5;

Dojezd, WLTP v km: 445–560

 

BMW řady 5 Touring[3]:

Spotřeba paliva, kombinovaná v l/100 km: 6,2–5,3;

Emise CO2, kombinované v g/km: 163–140


[1]
Dojezd závisí na různých faktorech jako jsou zejména individuální jízdní styl, charakteristika trasy, okolní teplota, využívání topení/klimatizace a temperování interiéru před odjezdem.

 

[2] Vůz již není k dispozici pro objednání do výroby.

 

[3] pro plug-in hybridy: vážená, kombinovaná (EC AC Charge vážené)

 

Údaje o výkonu, spotřebě a emisích CO₂ se vztahují na vozidla se standardní převodovkou.
Oficiální údaje o spotřebě paliva, emisích CO₂ a spotřebě elektřiny byly stanoveny podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v platném znění. Hodnoty WLTP berou v potaz i volitelnou výbavu ovlivňující dojezd. Hodnoty WLTP berou při udávání dojezdu v úvahu i veškerou volitelnou výbavu (v tomto případě dostupnou na německém trhu). U vozidel nově schválených od 1. 1. 2021 již nejsou k dispozici oficiální hodnoty podle NEDC, ale pouze podle WLTP. Kromě toho jsou hodnoty NEDC od 1. ledna 2023 na základě nařízení EK 2022/195 z osvědčení o shodě (COC listů) vymazány.  Další informace o postupech měření WLTP a NEDC naleznete na www.bmw.de/wltp

Více informací o oficiální spotřebě paliva a emisích CO₂ nových osobních automobilů lze nalézt v příručkách o spotřebě paliva (DAT), emisích CO₂ a spotřebě elektrické energie nových osobních automobilů, které získáte u všech prodejců a na adrese: DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Německo, a na https://www.dat.de/co2/.

Údaje o výkonu zážehových motorů platí pro vozidla používající palivo s oktanovým číslem 98. Uvedené údaje o spotřebě paliva byly stanoveny podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v platném znění. Jsou přípustná bezolovnatá paliva s oktanovým číslem 91 a vyšším s maximálním podílem etanolu 10 % (E10). BMW doporučuje bezolovnatý benzin s oktanovým číslem 95. Pro vysokovýkonné modely BMW doporučuje bezolovnatý benzin s oktanovým číslem 98.