Náš nástroj pro správu vašeho oprávnění, které jste nám udělili, abychom mohli používat soubory cookie, je dočasně offline. Některé funkce vyžadující váš souhlas s používáním souborů cookie proto mohou chybět.
AKTUÁLNÍ BMW ŘADY 3.
PŘEHLED BMW ŘADY 3.
Sportovní, spolehlivé a úspěšné: Již více než 40 let je BMW řady 3 synonymem radosti z jízdy jako žádný jiný vůz. Zásluhou tehdejšího designéra BMW Paula Braqua se ve voze střední třídy spojily emoce a radost z jízdy – to jsou vlastnosti, které BMW řady 3 ztělesňuje dodnes. BMW E21 v 70. letech položilo pevný základ nebývalého úspěchu. Právě úspěch BMW řady 3 je dnes jedním z důvodů, proč je BMW předním výrobcem prémiových automobilů.
Během sedmi generací bylo BMW řady 3 až do současnosti neustále vylepšováno a zdokonalováno do podoby vozu, který je ve střední třídě ztělesněním sportovnosti jako žádný jiný vůz. Za touto pozicí nestál pouze design, dynamika či individualita, ale také nabídka motorů. Postupný pečlivý vývoj přinesl novým motorům BMW řady 3 větší hospodárnost a nižší emise.
BMW řady 3 oslovilo zákazníky všech věkových skupin nabídkou různých typů karoserie od Sedanu, přes kombi zvané Touring, Coupé a Cabrio až po kompaktní 3dveřový model. Vzrušující vyvážeností mezi agilitou, funkčností a bezpečností jsou všechny modely BMW řady 3 pověstné dodnes. Všestrannost tohoto modelu fascinuje zákazníky i odborný tisk, což se odráží také v desítkách ocenění. Jedním z důvodů je nezaměnitelně sportovní charakter BMW řady 3, který je v každé generaci posouván na novou úroveň.
5 BODŮ O BMW ŘADY 3.
- 01 Unikátní jízdní dynamika
- 02 Výrazný vzhled ztělesňuje ryzí radost z jízdy
- 03 Mimořádný celkový koncept
- 04 Mnoho prostoru pro aktivní život
- 05 Konektivita nejvyšší úrovně
PŘEHLED HISTORIE BMW ŘADY 3.
Nastupovat! Vezmeme vás na cestu časem a představíme vám všechny modely BMW řady 3 od šarmantního BMW E21 po pokrokové BMW G20/G21, které je nejnovějším zástupcem bohaté tradice těchto modelů. Doufáme, že si výlet do 50 let historie BMW užijete.
PŘEHLED HISTORIE BMW ŘADY 3.
Nastupovat! Vezmeme vás na cestu časem a představíme vám všechny modely BMW řady 3 od šarmantního BMW E21 po pokrokové BMW G20/G21, které je nejnovějším zástupcem bohaté tradice těchto modelů. Doufáme, že si výlet do 50 let historie BMW užijete.
PRVNÍ GENERACE.
(BMW E21)
BMW E21 za svůj sportovní vzhled děkuje designérovi Paulu Bracqovi. Charakteristická maska chladiče ve tvaru ledvinek a kulaté světlomety dodávají tomuto vozu přitažlivost a ducha. S celkovým prodejem 1,36 milionu kusů se BMW E21 stalo jedním z nejoblíbenějších sportovních sedanů 70. let. Palubní deska natočená směrem k řidiči, dvojitě zalomený zadní C sloupek (takzvaný Hoffmeisterův záhyb) a přitažlivá zadní část BMW E21 oslovila zákazníky dané třídy se sportovními ambicemi.
Výroba: 1975–1983
Motory: 1,6–2,3 litru (55–105 kW/75–143 k), 4- & 6válce
Délka/šířka/výška: 4355 mm/1610 mm/1380 mm
DRUHÁ GENERACE.
(BMW E30)
Výrazné dva páry kulatých světlometů jsou nyní na BMW E30 součástí standardní výbavy. Druhá generace BMW řady 3 se vyráběla také jako kabriolet a čtyřdveřový sedan. Mimořádný úspěch modelu BMW E30 potvrzuje 2,34 milionu prodaných kusů. Není divu, že se nabídka BMW E30 výrazně rozrostla: dvou- a čtyřdveřové modely doplnilo také první kombi, které dokonce bylo vůbec prvním BMW s tímto druhem karoserie. Rodinu BMW řady 3 doplnil rovněž kabriolet se skládací střechou. V roce 1985 BMW začalo s výrobou modelu 325ix, což bylo první BMW vybavené pohonem všech kol. Druhá generace BMW řady 3 sjížděla z výrobních linek v Mnichově a Regensburgu.
Výroba: 1982–1994
Motory: 1,6–2,7 litru (55–175 kW/75–238 k), 4- & 6válce
Délka/šířka/výška: 4325 mm/1645 mm/1380 mm
TŘETÍ GENERACE.
(BMW E36)
Silně skloněné A a C sloupky BMW E36 z 90. let byly ztělesněním temperamentu a agility. Prodloužená příď třetí generace BMW řady 3 nejenže zvyšovala komfort interiéru, ale současně zajišťovala také mnohem větší ochranu v případě nárazu. Nová, o 20 centimetrů zkrácená třídveřová varianta Compact přispěla k nebývalému úspěchu BMW E36. Vůbec poprvé je v této modelové řadě nahrazena dvoudveřová varianta provedením Coupé, vyznačujícím se větší šířkou a menší výškou.
Výroba: 1990–2000
Motory: 1,6–3,2 litru (60–236 kW/81–321 k), 4- & 6válce
Délka/šířka/výška: 4433 mm/1698 mm/1393 mm
ČTVRTÁ GENERACE.
(BMW E46)
Zakulacená střecha BMW E46 přinesla do interiéru více prostoru pro hlavu, varianty Coupé, Cabrio i Compact se nyní svým designem výrazněji odlišovaly. Kromě větší sportovnosti a agility BMW E46 nabídlo také vyšší úroveň bezpečnosti: ve standardní výbavě čtvrté generace BMW řady 3 nechybělo ABS, systém rozdělení brzdného tlaku v zatáčkách vyvinutý BMW nebo šest airbagů. Varianta Compact zaujala použitím zcela nové generace zážehových motorů s plně variabilním rozvodem Valvetronic, který přinesl ve srovnání s předchůdcem snížení spotřeby paliva o přibližně 10 %.
Výroba: 1998–2007
Motory: 1,6–3,2 litru (77–265 kW/105–360 k), 4- & 6válce
Délka/šířka/výška: 4471 mm/1739 mm/1415 mm
PÁTÁ GENERACE.
(BMW E90, BMW E91, BMW E92, BMW E93)
BMW E90 mělo premiéru v roce 2005 na autosalonu v Ženevě. Jen krátce potom se pátá generace BMW řady 3 stala světovým vozem roku World Car of the Year. BMW E90 Sedan a BMW E91 Touring se nyní ve srovnání s jejich předchůdci vizuálně více odlišují od karosářských verzí Coupé (BMW E92) a Cabrio (E93). Oproti BMW E46 bylo BMW E90 o pět centimetrů delší, což mu dodalo dospělejší vzhled, ovšem bez ztráty jeho sportovních vlastností. Vůbec poprvé se v BMW řady 3 objevil známý ovládací systém iDrive, používaný předtím pouze ve větších modelech. Pomocí jeho joysticku se ovládala navigace, infotainment a další důležité funkce vozu.
Výroba: 2005–2013
Motory: 1,6–4,4 litru (90–331 kW/122–450 k), 4-, 6- & 8válce
Délka/šířka/výška: 4520 mm/1817 mm/1421 mm
ŠESTÁ GENERACE.
(BMW F30, BMW F31, BMW F34)
Sportovní, klasické a pokrokové: BMW F30 mělo premiéru 14. října 2011 v mnichovské továrně BMW, kde předvedlo, jakou inovativní cestu Bayerische Motoren Werke během šesti generací BMW řady 3 ušla. Přitažlivý vzhled BMW F30 vychází z typického designérského stylu BMW. Výrazným prvkem designu byly světlomety BMW F30, které byly nyní blíže typické masce chladiče ve tvaru ledvinek. I proto šestá generace BMW řady 3 vypadá sportovněji a dynamičtěji než dříve. Vůbec poprvé se v nabídce objevil hybridní pohon a zásluhou přístupu BMW EfficientDynamics dosahovaly také zážehové a vznětové motory extrémně nízkých hodnot spotřeby paliva. U vznětových motorů se staly součástí standardní výbavy filtry pevných částic. Novinkou nabídky této modelové řady bylo pětidveřové provedení se splývanou zádí BMW řady 3 Gran Turismo (F34). Od této generace se varianty Coupé a Cabrio přesunuly do nově vzniklého modelu BMW řady 4.
Výroba: 2011–2019 (Sedan a Touring), Gran Turismo od 2013
Motory: 1,5–3,0 litru (100–338 kW/136–460 k), 3-, 4- & 6válce
Délka/šířka/výška: 4624 mm/1811 mm/1441 mm
SEDMÁ GENERACE.
(BMW G20, BMW G21)
Na jaře 2018 BMW na autosalonu v Paříži představilo svoji vizi moderního a temperamentního vozu střední třídy – BMW řady 3 generace G30. Větší délka, aerodynamicky optimalizovaná karoserie a důraz na snižování hmotnosti použitím mnoha dílů z hliníku vytvořily plnohodnotného pokračovatele tradice BMW řady 3. Nové asistenční systémy umožňují poloautomatickou jízdu. Automobil stanovuje vlastní standardy také způsoby obsluhy, mezi nimiž nechybí chytré hlasové ovládání či možnost využít gest. BMW řady 3 je tak v oblasti nových technologií o krok napřed. I nejnovější, v pořadí sedmá generace BMW řady 3 zaujme symbiózou nejlepší možné bezpečnosti, inovativní obsluhy a sportovních jízdních vlastností. Od léta 2019 je k dispozici BMW řady 3 Touring s interním označením G21, jež pokračuje v dlouhé tradici sportovních BMW střední třídy s karoserií kombi. Vůbec poprvé může být tento druh karoserie spojen s plug-in hybridním pohonem: BMW 330e Touring s plně nabitou baterií ujede na elektřinu až 65 km.
S modernizací modelu v roce 2022 kombinují BMW řady 3 Sedan a BMW řady 3 Touring sportovní design s pokrokovou konektivitou. Díky inovativním technologiím, jako je BMW Prohnutý displej s dotykovým ovládáním a BMW Intelligent Personal Assistant, vzniká inteligentní propojení mezi vozidlem, řidičem a okolím. Z exteriéru vyzařuje fascinující radost z jízdy, vybroušený design světlometů a velké vzduchové clony v předním nárazníku.
Výroba: od 2019
Motory: 2,0–3,0 litru (110–275 kW/150–374 k), 4- & 6válce
Délka/šířka/výška: 4713–4714 mm/1827 mm/1440–1445 mm
Spotřeba paliva a emise CO₂.
BMW řady 3 Sedan:
Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 7,3–1,5
Emise CO2 v g/km (kombinované): 167–35
Plug-in hybridní BMW řady 3 Sedan:
Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 2,0–1,5
Emise CO2 v g/km (kombinované): 45–35
M modely BMW řady 3 Sedan:
Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 7,3–5,3
Emise CO2 v g/km (kombinované): 167–139
BMW řady 3 Touring:
Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 7,6–1,7
Emise CO2 v g/km (kombinované): 172–38
Plug-in hybridní BMW řady 3 Touring:
Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 2,2–1,7
Emise CO2 v g/km (kombinované): 49–38
M modely BMW řady 3 Touring:
Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 7,6–5,4
Emise CO2 v g/km (kombinované): 172–141
BMW řady 3 Gran Turismo:
Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 8,1–4,7
Emise CO2 v g/km (kombinované): 185–125
Uvedené údaje o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě energie byly stanoveny podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v platném znění. Údaje se vztahují k vozidlu v základním vybavení v Německu a uvedené rozpětí zohledňuje volitelnou výbavu a rozdíly v rozměrech zvolených kol a pneumatik, a mohou se během konfigurace lišit.
Více informací o oficiální spotřebě paliva a emisích CO2 nových osobních automobilů lze nalézt v příručkách o spotřebě paliva a emisích CO2 a spotřebě elektrické energie nových osobních automobilů, které získáte u všech prodejců a na adrese: https://www.dat.de/angebote/verlagsprodukte/leitfaden-kraftstoffverbrauch.html.
Hodnoty jsou již založené na nové metodice WLTP a pro účely porovnání vozidel jsou přepočtené na hodnoty odpovídající klasifikaci NEDC. Hodnoty CO2 u těchto vozidel se pro účely daní nebo jiných poplatků souvisejících s vozidly, které se (mimo jiné) zakládají na hodnotě emisí CO2, mohou lišit od hodnot zde uvedených.
Spotřeba paliva a emise CO₂.
BMW řady 3 Sedan:
Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 7,3–1,5
Emise CO₂ v g/km (kombinované): 167–35
Plug-in hybridní BMW řady 3 Sedan:
Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 2,0–1,5
Emise CO₂ v g/km (kombinované): 45–35
M modely BMW řady 3 Sedan:
Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 8,5–5,9
Emise CO₂ v g/km (kombinované): 192–154
BMW řady 3 Touring:
Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 8,7–1,5
Emise CO₂ v g/km (kombinované): 197–31
Plug-in hybridní BMW řady 3 Touring:
Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 2,2–1,7
Emise CO₂ v g/km (kombinované): 49–38
M modely BMW řady 3 Touring:
Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 8,7–6,0
Emise CO₂ v g/km (kombinované): 197–157
Uvedené údaje o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě energie byly stanoveny podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v platném znění. Údaje se vztahují k vozidlu v základním vybavení v Německu a uvedené rozpětí zohledňuje volitelnou výbavu a rozdíly v rozměrech zvolených kol a pneumatik, a mohou se během konfigurace lišit. U vozidel nově schválených od 1. 1. 2021 existují hodnoty pouze podle WLTP. Kromě toho jsou hodnoty NEDC od 1. ledna 2023 na základě nařízení EK 2022/195 z osvědčení o shodě (COC listů) vymazány. Další informace o měřicích metodách NEDC a WLTP jsou k dispozici na adrese www.bmw.de/wltp
Další informace o oficiální spotřebě paliva a specifických emisích CO2 nových osobních automobilů lze získat z „Příručky spotřeby paliva, emisí CO2 a spotřeby energie nových osobních automobilů“, která je k dispozici na všech prodejních místech a na Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern-Scharnhausen, Germany, and under https://www.dat.de/co2