Náš nástroj pro správu vašeho oprávnění, které jste nám udělili, abychom mohli používat soubory cookie, je dočasně offline. Některé funkce vyžadující váš souhlas s používáním souborů cookie proto mohou chybět.
NEJNOVĚJŠÍ BMW ŘADY 1.
PŘEHLED BMW ŘADY 1.
BMW řady 1 ukazuje, jak technické inovace, stylový vzhled a precizní jízdní dynamika vynesly BMW na vrchol segmentu kompaktních vozů. Automobil kombinuje mimořádnou hospodárnost s výkonnými a úspornými motory. Tento duchovní nástupce BMW řady 3 Compact (E36, E46) kombinuje moderní vyspělou techniku a dynamiku s propracovanými asistenčními systémy a špičkovým komfortem, které jsou na vrcholu dané třídy.
5 HLAVNÍCH VLASTNOSTÍ BMW ŘADY 1.
- 01 Výjimečná jízdní dynamika a agilita
- 02 Stylový a sportovní design
- 03 Hospodárné a výkonné motory
- 04 Široký výběr individuální výbavy
- 05 Vynikající propojení se všemi službami díky BMW ConnectedDrive
STRUČNÁ HISTORIE BMW ŘADY 1.
Přečtěte si více o historii a vývoji BMW 1, řady, která představuje vstup BMW do kompaktní třídy. Poznejte důvody, proč BMW řady 1 stanovuje standardy ve své třídě.
STRUČNÁ HISTORIE BMW ŘADY 1.
Přečtěte si více o historii a vývoji BMW 1, řady, která představuje vstup BMW do kompaktní třídy. Poznejte důvody, proč BMW řady 1 stanovuje standardy ve své třídě.
PRVNÍ GENERACE BMW ŘADY 1.
(BMW E81, E82, E87, E88)
Když BMW řady 1 přišlo v roce 2004 na trh, okamžitě se stalo v mnoha ohledech lídrem svého segmentu. Mohlo se pochlubit typickými vlastnostmi vozů BMW, jako je radost z jízdy, kvalitní motory a precizní jízdní dynamika, navíc s možností doplnění o pokrokové prvky výbavy, jako je systém iDrive.
BMW řady 1 však nastavilo laťku ještě výše. Mělo nejdelší rozvor ve své třídě, krátké přední i zadní převisy a jako první vůz svého segmentu bylo vybaveno dvoustupňovými brzdovými světly. Vynikalo mimořádně harmonickou kombinací sportovních jízdních vlastností a komfortu při cestování na dlouhé vzdálenosti. Díky agilitě a přesnosti řízení bylo jeho řízení skutečnou radostí nejen na zatáčkovitých venkovských silnicích, ale také ve městě.
V roce 2007 se BMW řady 1 dočkalo modernizace, v jejímž rámci dostalo světelné kroužky tvořící světla denního svícení, dynamičtější design přední a zadní části a soubor technologií EfficientDynamics, jehož součástí byla například automatická funkce start/stop. Koncem roku 2007 na trh vstoupilo BMW řady 1 Coupé a krátce po něm BMW řady 1 Cabrio, která se vyráběla až do roku 2013, kdy je nahradily modely BMW řady 2.
Výroba: 2004–2013
Motory: 1,6–3,0 litru (85–250 kW, 116–340 k), 4- a 6válce
Délka/šířka/výška: 4227–4380 mm/1748–1803 mm/1411–1430 mm
DRUHÁ GENERACE BMW ŘADY 1.
(BMW F20, F21)
Nové BMW řady 1 přineslo v roce 2011 do segmentu kompaktních vozů svěží vítr. Protažená boční linie zdůrazňovala dynamiku, zatímco mohutně tvarované boční plochy opticky zdůrazňovaly přítomnost pohonu zadních kol. Vyvážené rozložení hmotnosti a kvalitně navržený podvozek byly zárukou sportovní jízdní dynamiky a precizního ovládání.
Také uvnitř bylo vše navrženo pro radost z jízdy – od bohaté výbavy až po kvalitu zpracování typickou pro BMW. K dispozici byly různé jízdní asistenční systémy, včetně parkovacího asistenta, couvací kamery či adaptivních natáčecích světlometů. Řidiči také mohli využívat online služby mobility prostřednictvím BMW ConnectedDrive.
V roce 2012 dorazil k prodejcům vrcholný model BMW M135i. S výkonem 235 kW (320 k) zaujal sladěním pohonu a podvozku, které je pro M modely typické.
V roce 2015 prošla přepracováním přední a zadní část, jež nově vypadají ještě působivěji. Motory zaujaly vyšším výkonem, nižší spotřebou paliva a menšími emisemi ve výfukových plynech.
Výroba: 2011–2019
Motory: 1,5–3,0 litru (75–250 kW, 102–340 k), 3-, 4- a 6válce
Délka/šířka/výška: 4324–4329 mm/1765 mm/1421–1440 mm
TŘETÍ GENERACE BMW ŘADY 1.
(BMW F40)
BMW řady 1 představené v roce 2019 posouvá myšlenky této modelové řady do nových výšin. Počínaje progresivním stylem, moderní siluetou a konče výraznou přední částí, která vozu poskytuje v dané třídě nebývalé sebevědomí. Výrazné tvary a jednoznačně definované linie vedou od dynamické velké masky ve tvaru ledvinek až po sportovně střiženou záď.
Agilní a výkonné motory a sportovní podvozek, na přání dodávaný s aktivními tlumiči, zaručují sportovní jízdní dynamiku. Opomenout nelze ani automatickou převodovku Steptronic Sport s osmi převodovými stupni, která je pro BMW řady 1 volitelně k dispozici.
Jak se od BMW očekává, palubní deska je zaměřena na řidiče a interiér jako celek navozuje příjemnou a přátelskou atmosféru. Mezi dostupné asistenční systémy nyní patří na přání dodávané varování před čelní srážkou s automatickou brzdnou funkcí, ale také parkovací a couvací asistenti přinášející více bezpečnosti i komfortu.
Na konci roku 2020 došlo k modernizaci nabízených motorů. Nově se v nabídce objevilo BMW 120i vybavené zážehovým čtyřválcem o objemu 2 litry a výkonu 131 kW (178 k) a BMW 128ti poskytující výkon 195 kW (265 k).
Výroba: 2019–dodnes
Motory: 1,5–2,0 litru (80–225 kW, 109–306 k), 3- a 4válce
Délka/šířka/výška: 4319 mm/1799 mm/1434 mm
Spotřeba paliva a emise CO₂.
BMW řady 1:
Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 8,0–4,6
Emise CO2 v g/km (kombinované): 180–120
M model BMW M135i xDrive:
Spotřeba paliva v l/100 km (kombinovaná): 8,0–7,4
Emise CO2 v g/km (kombinované): 180–167
Oficiální údaje o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě elektřiny byly stanoveny podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v platném znění. Hodnoty WLTP berou při udávání dojezdu v úvahu i veškerou volitelnou výbavu. U vozidel nově schválených od 1. 1. 2021 existují oficiální specifikace pouze podle WLTP. Další informace o měřicích metodách NEDC a WLTP jsou k dispozici na adrese www.bmw.de/wltp